ویژگی های املاک حرفه ای

ashome-Image ashome-Image ashome-Image ashome-Image

این روزها حرفه‌ای بودن، آرزو و هدف همه آدم‌هایی است که درگیر کسب‌وکار هستند. صنف مشاوران املاک هم تغییرات زیادی کرده و آن مغازه‌های کم‌نور با یک میز و چند صندلی و یک نفر با دفترچه‌ای پر از آدرس‌های درهم وبرهم و بی‌نظم، به دفاتری با ظاهری شیک تبدیل شده است. امروز تبدیل شدن به یک آژانس املاک حرفه ای یکی از پیش‌نیازهای پیروز شدن در رقابت شدید بازار محسوب می‌شود.

ashome

چرا باید آژانس املاک حرفه ای باشیم ؟

ashome ashome

املاکی‌های قدیم معمولا اطلاعات خانه‌های خوب را جایی یادداشت کرده و برای نزدیکان و رفقا کنار می‌گذاشتند، اما حالا رسیده‌ایم به آژانس‌هایی که هزاران آگهی فروش و اجاره خانه را سخاوتمندانه جلوی مشتری می‌گذارند. از سوی دیگر مردم هم تغییر کرده‌اند. آن‌ها هم حالا با حوصله آژانس‌های مسکن را جست‌وجو کرده و مظنه می‌گیرند و با این کار اطلاعات کلی زیادی کسب می‌کنند. در چنین بازاری با وجود رقابت بسیار، عده‌ای دنبال این هستند که مشتری را مأیوس از دفترشان بیرون نفرستند. مشتری که متوجه حرفه‌ای بودنتان شود، به یک مشتری بهتر تبدیل می‌شود و در جمع مشتریان وفادار فرار می‌گیرد.

با فناوری های جدید آشنا شوید

ashome ashome

دوران کاغذ و به یاد سپردن به سر آمده است. یک مشتری که به راحتی ده‌ها مورد را می‌تواند در آژانس‌های املاک جست‌وجو کند، از شما انتظار دارد که مجهز باشید. او علاقه‌مند است جزئیاتی که مدنظر دارد را در بانک‌های اطلاعاتی اختصاصی یا آنلاین بیابد. در عین حال مشتری توقع دارد طیف متنوعی از فایل‌ها را در اختیارش قرار دهید. در صورت داشتن حافظه خوب، آن را در کنار استفاده از سیستم فایلینگ املاک به کار بگیرید. چه خوب که مشتری نسبت به اطلاعاتی که در اختیارش قرار می‌دهید، مطمئن باشد.

احترام به حریم خصوصی مشتری

ashome ashome

مجزا کردن فضای گفت‌وگوی مشتری با هرکدام از کارشناسان دفتر، نشان از احترام بالای شما به حریم خصوصی اوست. با این کار مشتری موارد مورد نظرش را با خیال راحت و بدون نگرانی از حضور بقیه افراد مطرح می‌کند.

نکته دیگر در رابطه با استفاده از شبکه‌های اجتماعی (مثل اینستاگرام) و پیام‌رسان‌های موبایلی (مثل واتس‌اَپ) است. در فعالیت در این شبکه‌ها باید دقت داشته باشید که شما یا سایر مشاوران، پیام‌های غیر کاری برای مشتریان ارسال نکنید. دنبال کردن (فالو کردن) صفحه مشتریان در اینستاگرام چه توسط حساب شخصی و چه حساب کاری دفتر علاوه بر ناپسند بودن، مصداق نقض حریم مشتری است.

نکته مهم دیگر مواجهه با خانم‌هایی است که تنها زندگی می‌کنند. در این موارد پیشنهاد می‌شود حدود بیشتری را رعایت کنید. بهتر است هر مسیری برای تماس یا کسب هر نوع اطلاعاتی منوط به تأیید آن‌ها باشد. رعایت این نکات باعث جلب اعتماد مراجعه‌کنندگان به شما به عنوان مشاور در یک آژانس املاک حرفه ای، می‌شود.

قواعد انتشار آگهی در آژانس املاک حرفه ای

ashome ashome

خیلی از آگهی‌هایی که برای فروش یا اجاره مسکن منتشر می‌شوند کار مشاوران املاک هستند. رعایت استانداردها در انتشار آگهی، فاصله و تفاوت شما را با یک تازه‌وارد و آماتور یا یک فروشنده شخصی مشخص می‌کند. استفاده از عکس‌های واقع‌نما و واقعی که جزئیات نسبتاً کاملی از خانه را نشان دهد و همچنین ارائه اطلاعات نسبتاً کامل و راهگشا برای مراجعه کننده به سایت‌ها می‌تواند شما را از بقیه متمایز کند. ترکیب این نکات، شانس دیده شدن آگهی شما را در نتایج جست‌وجو افزایش می‌دهد.

نکته مهم در آگهی‌ها و تماس‌های تلفنی متعاقب آن، با فرض درج قیمت‌ها این است که حقایق درباره قیمت گفته شود. گاهی برخی کم‌تجربه‌ترها برای به تور انداختن مشتری قیمت را دقیق اعلام نمی‌کنند تا مشتری در عمل انجام شده مجبور به پرداخت بیشتر شود. صداقت در نگارش متن آگهی املاک و ارائه اطلاعات اولیه صحیح، از مهمترین اصولی است که باید رعایت شود.

اطلاعات متناسب با درخواست مشتری

ashome ashome

این روزها با سر به فلک کشیدن قیمت مسکن، این احتمال وجود دارد که بودجه اجاره یا خرید بسیاری از مراجعه‌کنندگان با محله‌ آژانس سازگار نباشد. در چنین مواردی برخورد تحقیرآمیز و تمسخرآمیز با مراجعه‌کنندگان هم از نظر اخلاقی و هم از نظر حرفه‌ای پسندیده نیست. بهتر آن است که رفتار احترام‌آمیزی داشته باشید.